Kära Dagbok..

Till skillnad ifrån Liza har jag aldrig haft någon blogg innan, men jag hoppas att det här kommer att gå bra ändå..

Jag har skrivit dagbok nästan varje dag sen jag fyllde 7år. Det jag tycker är kul med en dagbok är att den väcker så många minnen när man läser i den flera år senare. Man minns den billiga parfymen som man sprutat på dagboks bladen, hundklistermärkena, alla tokiga saker man hade för sig... "Hatobjekt", kompis-listor, och listan över alla killar man har pussat i "pussjage- leken" på lågstadiet.. En utav anledningarna till att jag skriver dagbok är handstilen. Handstilen ändras för varje år som går. Och allt blir mer personligt. Man minns delar av sig själv som kanske inte längre finns kvar.


Ett litet utdrag ur Hannas första dagbok. skrevs då jag var sju..

HeJ dAGbOk !

IDAG HAR JaG HAFT KALAS 7år OCH DÅ SÅ LUSSNADE VI PÅ MITT
OCH EN KÅMPIS BAND. MIN KÅMPIS OCH VI SKRATADE.

HEJ DÅ DAG BOK

HANNA 7 åR



Kommentarer
Postat av: Jennie

Hur många dagböcker har du haft?



men jag håller helt med, det är något jag ångarr att jag inte skrev dagböcker, dem blir så mcyket mer personliga!

och det är super kul att läsa dem sedan!

2012-02-07 @ 12:22:02
URL: http://mediaesa.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag själv skrev också dagbok när jag var yngre och jag håller helt klart med dig, det är jättekul att se hur man skrev när man var liten!! Dock så har jag själv övergått till att blogga nu, vilket kan vara lite tråkigt då man inte kan lätta på hjärtat lika lätt :)

2012-02-07 @ 12:28:36
URL: http://mediaesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0