Man kan lyckas med bloggar utan att skriva ut hela sitt privat liv på dem.

Nedan kan ni läsa om två tjejer som har lyckats enormt inom bloggvärlden och uppfyllt sina drömmar genom dem.


Det finns en tjej som jag tror till och med har gått om kissie på bloggtoppen och hon heter Kenza Zouiten.
Hon bloggar om vad hon gör om dagarna, men främst om mode!
Hon har en otrolig koll på mode enligt mig, och klär sig galet snyggt.
Det som kanske är lite svårt är att hon tjänar lite mer pengar än vad "vanliga" ungdomar gör och kan på så sätt tipsa om lite väl dyra saker ibland som de flesta inte har råd med, men det är som jag tycker.
Annars så är det en jätte bra blogg och det är jättekul att se alla fina outfits osv.
Hon har pågrund av sitt bloggande kunnat starta en engen klädkollektion där hon säljer jackor på jofama by kenza och så säljer hon smycken på guldfynd som hon har designat själv.
Hon har även haft en egen webbshow med en annan bloggare "tyra" och på det programmet så hjälpte dem andra att uppfylla folks drömmar och så fick dem själv uppleva sina största drömmar som att hoppa fallskärm osv.
Jag såg alla avsnitten av den showen och den var jätte bra!
Hon har också blivit programledare för en annan webbshow, modelljakten, tillsammans med Andreas Wijk.

En asiatisk tjej som bodde uppe i umeå innan som kallar sig själv foki men hon heter ett längre namn som jag inte rikitgt har koll på vad det är, har en blogg som heter Fokis.se.
Och där kunde man innan läsa om hennes liv där uppe där hon bodde med sin pojkvän.
Men det största med hennes blogg var att när man kom in på den så var den helt rosa och det första man såg var vita moln med godis och en bild på henne med en stor klubba i handen typ.
Hon bloggade om gulliga saker helt enkelt, allt från gulliga kaffekoppar till jätte söta djur.
Hon la in bilder på "dagens sötis" som kunde vara något väldigt gulligt djur eller en film där djur gör något gulligt.
Typ på hundvalpar som springer eller på pingviner, ja det kunde vara lite allt möjligt så länge det var gulligt.
Genom alla hennes läsare så fick hon mycket hjälp då de länkade olika saker som dem hade sett till henne som hon sedan kunde dela med sig av på bloggen.
Hon blev väldigt stor och 12-15 åriga tjejer läste mest bloggen, jag läste också bloggen men den kunde bli lite väl "barnslig" kanske, den handlade inte om någonting för mig.
Men jag har ändå följt henne lite då och då.
Helt plötsligt så flyttade hon och hennes pojkvän till thailand, och då började jag läsa bloggen varje dag för att den blev så otroligt spännande.
Det var en jätte fin lägenhet som dem ville köpa som dem konkurerade med ett annat par om tex. det tyckte jag var spännande att få veta om hon fick den eller inte.
Och tillslut så fick dem den, och till lägenheten fanns det också gym, pool, tennisbana osv.
Hon har också startat en egen online shop där hon har egendesignade kläder som hon säljer.
Hon skriver att företag i asien köper kläder av henne och vad jag har märkt så verkar den väldigt populär.
Själv tycker jag att kläderna hon säljer är hur fina som helst och verkligen såna som man inte hittar någon annan stans.
Jag läser fortfarande hennes blogg för att jag tycker att det är jätte intressant att se hur dem har det där borta och läsa om deras resor i japan osv. jätteintressant.
Jag tror att hennes blogg har blivit mycker större nu när hon har flyttat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0